Тема. § 40 Елліністичні держави
Мета: познайомити учнів з історією утворення, розквіту і занепаду еллінстичних держав, що виникли після розпаду держави О. Македонського, із внеском народів країн Східного Середземномор’я у світову культуру розкрити причини її досягнень; розвивати навички роботи з історичними текстами, вміння порівнювати, аналізувати, використання додаткової літератури, виступу перед аудиторією; засвоєння понять: «еллінізм», «діадохи», «Мусейон», «Колос Родоський», «Фароський маяк»; виховувати почуття прекрасного.
Обладнання: підручник (Бандровський О.Г., Власов В.С. «Всесвітня історія. Історія України». 6 клас. К., Генеза 2014), карта 1.11, 5.1 «Греко-перські війни 490-449 рр. до н. е.», атлас, контурні карти, тестові завдання (роздавальний матеріал), комп′ютер, проектор, екран, презентація.
Основні поняття і терміни: «еллінізм», «діадохи», «мусейон», «сім чудес світу».
Основні дати: 215 р. до н. е. – був побудований Мусейон в Александрії Єгипетській Птолемеєм ІІ; ІІ ст. до н. е. – грецькою мовою був перекладений Старий Заповіт.
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку
I. Організація навчальної діяльності
II. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
IV. Представлення теми уроку та очікуваних результатів
V. Вивчення нового матеріалу
1. Як розвивалися елліністичні держави?
2. Як розвивалася наука за доби еллінізму?
3. У чому своєрідність архітектури та скульптури доби еллінізму?
VI. Узагальнення і систематизація знань
VII. Підсумки уроку
VIII. Домашнє завдання
VIII. Домашнє завдання (диференційоване)
1. Опрацювати матеріал підручника § 40 с. 193–198
2. Заповнити історичний словничок та хронологічну таблицю новими термінами та подіями.
3. Скласти кросворд з використанням понять і термінів нової теми.
4. Позначити на контурній карті архітектурні пам’ятки еллінізму, указавши час їх створення.
5. Дати відповіді на питання:
А). Звідки походять слова «колосальний» та «пергамент»?
Б). Звідки походить вислів «колос на глиняних ногах»?
|